DERSLERİMİZ BAŞLAMIŞTIR.
DETAYLI BİLGİ İÇİN :
mahfesığmaz mh. 79097 sk. Bilge sitesi C blok zemin kat
polisevi kavşagı cıvarı
tlf:0-322-233 01 09

18 Kasım 2010 Perşembe

SERAMİK BOYAMA NASIL YAPILIR?

Objemizin ilk hali 

Birçok arkadaş boyamanın nasıl yapılacağını özelliklede eski bir objenin nasıl boyanacağını soruyor.Bende onlar için böyle bir post hazırladım.Umarım yardımcı olabilirim.

Seramiklerin üzerindeki taşları çıkarmak isterken boyalar kabuk şeklinde soyulmaya başladı.
Bende soyabildiğim kadar soydum.Aslında bu şekilde soyulması boyama açısından daha zor.Kalan boyalar özellikle açık renkte yama gibi durur ve kapatması dahada zordur.

Seramikler zımparalanıp kalan toz ve boya artıkları temizlenir.Ben suyun altında yıkıyorum.İsterseniz nemli bezlede tozunu alabilirsiniz.
Seramikleri suyun altında yıkamak daha iyi sonuç veriyor.Seramik suya doyduğu için boya daha muntazam oluyor ve çok boya emmediği içinde fazla boya sarfetmemiş oluyorsunuz. 

Sonrada boyama işlemine geçilir.

Boyalar yama şeklinde durduğu için özellikle sadece boyalı kısımlar bir kaç kat boyanır.
Daha sonra seramiklerin tamamı boyanır ve bütünlük sağlanır.
Bu işlemi yaparken sünger fırçalar var onlarla tampon yaparak boyayı daha kolay ve hızlı kapatırsınız.

Seramiğin yamaları kapanmış hali



Seramiklerin tamamı boyandıktan sonra üzerine çalışacağınız tekniğe göre işlem devam eder.
Ben burda poşet doku çalışması uyguladım.
Metalik krem rengini hafif sulandırdım ve yüzeye rastgele sürdüm.Sonra kurumasına fırsat vermeden hemen buzdolabı poşetini hafif buruşturup boyanın üzerine yaydım ve kaldırdım.Poşeti buruşturduğumuz için üzerinde şekiller oluştu.

Buzdolabı poşetini yaydıktan sonra elimizle hafif bastırıp boyanın poşete yapışmasını sağlarız.

Poşet doku yapılmış hali
Seramiklerin tamamına poşet doku çalıştıktan sonra vernik yapılır.Özellikle taş çalışması yapılacaksa vernik taşları yapıştırmadan önce yapılır ki taşlar vernikten etkilenmesin.

Vernikler iyice kuruduktan sonra savaroski taaşları istediğiniz şekilde istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.
Bu tabakta ben kabartma olan yerlere taş uygulaması yaptım.
Yapıştırıcı olarak çok amaçlı yapıştırıcılar kullanabilirsiniz.

Taşları uygun gördüğünüz yere göze hoş görünecek şekilde yapıştırın.


Çeşmibülbülün orta kısmına Osmanlı motifi karanfil deseni  taşlara uyması bakımından altın rengiyle yani yaldız boyayla fırça çalışması yaptım.

Çalışmaların bitmiş hali.

12 yorum:

hobivakti dedi ki...

Harika olmuş, ellerine sağlık.

Ayrıca resimli ve detaylı anlatmanda iyi olmuş. Hiç bilmeyenler bu bilgilerden faydalanacaklardır.

İyi bayramlar :)

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çooook güzel olmuş.Ayrıca açıklamalrın için teşekkürler
İYİ BAYRAMLAR

hobivakti dedi ki...

Geçmiş bayramın kutlu olsun arkadaşım. :)

Bu arada mimlendim ve senide mimledim. :))

http://hobivakti.blogspot.com/2010/11/mimlendim-mimliyorum.html

suhuba dedi ki...

Valla çok iyi oldu bu ÇOKKKKK teşekkürler peki boyalar akrilik mi? Birde vernik spreymi yoksa fırçaylamısürülenden özellikle marka varmı?

Online Decoration dedi ki...

Biz bunları da çok beğendik:) İlk ve son hal arasında muazzam fark yaratmışsınız. Yine çok zarif bir çalışma olmuş. Bayram tatili sonrası güzel bir hafta dileriz...

Tita Carré dedi ki...

Merhaba arkadaş, ben gelip sevgi, saygılarımla, tebrikler, her zaman çok güzel şeyler var.
http://agulhaetricot.blogspot.com
http://agulhaetricot.com
http://titacarre.elo7.com.br

nestug dedi ki...

O güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
Sevgili Roberta Granada bende seni zevkle takip ediyorum.Yorumunu Türkçe yazman ne kadar düşünceli ve nazikçe bir davranış.

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Neslihancığım,çok açıklayıcı olmuş,teşekkürler.Arkadaşım ben bir zamanlar ahşap boyama yaptım kursa filan gitmeden,el yordamıyla.Şimdi yeniden merak saldım özellikle -Ece'nin bloğundan sonra-Bu konudaki çalışmalarından da açıklayıcı örnekler verirsen çok sevinirim.Teşekkürler,Sevgiler...

Necmiye dedi ki...

Bende geldim hem iadeyi ziyarete hemde yeni bir arkadaş kazanmaya..Evet bende cok severi seamik boyamayı ama benim afacanlar yüzünden yapamıyorum..Biraz buyusünler ........

fuschia dedi ki...

inanılmaz şık olmuş ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

yardımın için çok teşekkür ederim..(özlemce)

hazan gülüm dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş tabi aradan hayli uzun zaman geçmiş ama ben yeni gördüm.müsaadenizle birşey sormak istiyorum o seramikleri süslediğiniz taşların adı ne neren alıyorsunuz yani satıcıdan ne deyip istiyorsunuz?bilgi verirseniz sevinirim:))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails