DERSLERİMİZ BAŞLAMIŞTIR.
DETAYLI BİLGİ İÇİN :
mahfesığmaz mh. 79097 sk. Bilge sitesi C blok zemin kat
polisevi kavşagı cıvarı
tlf:0-322-233 01 09

2 Ocak 2011 Pazar

ADIM ADIM KUTU BOYAMA VE İKİLİ ÇATLATMA

Ahşap kutu önce tek yönde zımparalanır.
Tek yönde zımpara yapmak önemlidir.Daha sonra boyadığımızda boyanın düzgün olmasını sağlar.

Kullanılan boyalar:
Akrilik boya,metalik boya ve ikili çatlatma


Kutunun içi turkuaz rengi ve
kenar kısımları metalik inci ile boyandı.

Metalik inci boyanan yerler tam kuruduktan sonra ikili çatlatmanın
step1 i yoğun bir şekilde sürülür
.Beyaz görüntü kuruyunca şeffaflaşır. 

Şeffaflaşan step1 in üzerine ikinci aşama olan step 2 sürülür.
Önemli nokta boya sürülürken yogun sürülmesi ve bir kerede kapanmasıdır.Üst üste boya geçilirse çatlatma meydana gelmeyebilir.

Çatlatma medyumu sürüldükten sonra ısı ile kurutulursa daha iri çatlaklar meydana gelir.

Boyanın az sürüldüğü yerlerde daha az çatlaklar meydana gelir.
Yoğun sürülen yerlerde ise iri çatlaklar oluşur.

Kutunun üstü turkuazın rengi beyaz ile açılarak daha açık tona boyanır.
Koyu rengi açmak için; beyaz boyaya açmak istediğiniz rengi azar azar ilave etmelisiniz.İstediğiniz tonu daha kolay elde edersiniz.
Koyu renge asla beyaz ilave ederek renk açmaya çalışmayın.Çoooooooook fazla beyaz boya sarf etmeniz gerekir ve hem fazla boya kullanırsınız hemde istediğiniz rengi elde edemezsiniz.
Bazı arkadaşlar beyaz olmadığı zaman kemik veya krem rengi ile ton açmaya çalışıyor.Buda olmaz.Çünkü bu renklerde karışımla oluşuyor.Ana renk değiller.Bu renklerin içinde kahverengi,sarı gibi renkler olduğu için farklı ton ve renk elde edilir.

Üzerine çalışılacak desen taslak halinde çizilir.
Ve boyamaya başlanır.


Küçük periler çalıştım. 

Desenin bitmiş hali

Kutunun bitmiş hali

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık ,çok güzel olmuş.. .iyi günler

DaRmAn dedi ki...

çok güzellll,hiç denemedim ama çok hoşuma gidiyor bu çatlatma tekniği.. emeğine sağlık,çok beğendim..

LiLa dedi ki...

Ellerinize sağlık.Çook güzel..Turkuaz ve beyaz gerçekten harika bir ikili..Anlatım için de ayrıca teşekkürler.

Unknown dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

bu arada açıklamalı anlatımından ötürü ayrıca teşekkür ederim

Gülen Tezer dedi ki...

Bayıldım ama ben. Bir de boyama kursu sardırma benim başımaaaaa! :)
Ellerine sağlık. Çok beğendim.

hobivakti dedi ki...

Merhaba, :)

Çok hoş bir çalışma olmuş, ellerine sağlık.

Detaylı anlatımını bloğumda bahsettim ve bloğunun linkini verdim, haber vermek istedim.

Bilmeyenler, merak edenler, bloğuma gelenler bilsin istedim. :)

İyi geceler.

http://hobivakti.blogspot.com/2011/01/ahsap-boyamada-catlatma-teknigi-nasl.html

meralhobiart dedi ki...

Paylaşımınız için size ve arkadaşım hobivaktı'ne teşekkürler.

DenizasToysJoys dedi ki...

Anlattığınız için çok teşekkür ederim. Daha önce ikili çatlatmayı hiç denemedim. Sizin masterclass sayesinde mutlaka denerim şimdi.
Sevgiler

hobivakti dedi ki...

Merhaba :)

Ben bir şey soracağım, bende bu çatlatmadan almışım ama hiç kullanmadım. Benim çatlatma rengi kahverengi.

1. aşamayı sürünce, 2. aşama olarak kendi içinde çıkan kahverengiyi değilde, istediğim başka akrilik boya kullanabilir miyim? Kutunun içinde çıkan kahverengi boya normal su bazlı akrilik boyamı acaba?

nestug dedi ki...

sevgili hobivakti,
ikili çatlatmalarda boyanın yerine başka boya kullanılamıyor malesef. Boyanın içeriğini ona göre hazırlıyorlar.Kullansan dahi bu kadar güzel ve derin çatlaklar oluşmuyor.Daha küçük belli belirsiz çatlaklar oluşuyor.
Bunun yerine boya çatlatmalar bulunuyor onu kullanmak istersen üzerine istediğin rengi çatlatma olarak kullanabiliyorsun.
sevgiler

hobivakti dedi ki...

Cevap için teşekkür ederim. :)

Unknown dedi ki...

merhaba öğrenmeyi çok istediğim bir teknikti teşekkürler sevgiler

Tatlimucizeleratolyesi dedi ki...

Ellerinize saglık çok güzel oldu. Ben sizi çöplük uzun zamandır takipteyim ancak aranıza yeni katılabildim.paylasimlariniz için teşekkürler. Bu arada perilere bayıldım. İste bu sanat.
Ben bloğuma beklerim.
Tatlimucizeleratolyesi.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails